Friday 12 November 2010

KL-LUMUT-SETIAWAN-TAPAH-CAMERON HIGHLAND-KL

Wah aku nak share sket lah kat sinikan .. pada 1 & 2hb November aku telah cuti Emergency .. emergency lah konon.. bukan apa saja nak gi jalan jalan ke Negeri Perak..plannya ke Lumut n Sitiawan jer.. mlm tu terus aku google maps.. apa lagi google jer terus ke Cameron Highland..orang paling gumbira tu Mak aku ler dah lama nak pergi Cameron katanya tak der orang nak ajak dia.. aku gagahi jugaklah untuk kesana alang-alang dah sampai sana kan redah jerlah 
1hb Nov 2010
Perjalanan aku dari KL ker Lumut dulu .. melalui jalan Sg buloh ~Kuala Selangor~ Sabak Bernam~then terus masuk Lumut dan Setiawan. Best lalu sana bertolak jam 12.30 tgahri sampai Sitiawan Hotel jam 4.30 petang .. Nampak sawah padi yang menghijau .. wahh nyaman sungguh udaranya..Nothing special kat pekan Sitiawan mahupun Lumut.. tapi ada big Giant n Tesco will coming.. Aku ke Lumut Port actually esoknya aku ada Interview dengan Kencana Petroleum Sdn Bhd..Big Company woooo big Port also..survey jalan and budget masa.. tido hotel murah jer tapi selesa n oklah byk hotel kat sana.. nak gi pangkor deakt jer ke Jeti about 7 Km.. aku dah mula plan nak bercuti kat sana nanti .. huhuh dah tahu jalan kan katakan ..Makan pun not bad takmahal sangat ..
02Nov 2010
Lepas interview yg penuh dengan cabaran dari kul 10 sampai kul 12.20 baru siap terus ajer aku bertolak ker pekan Tapah .. redah sesungguhnya ..kata org" Malu bertanya sesat jalan" aku tak malu beb semua org aku jumpa aku tanya then aku dapat a rite direction ikut signboard jer then jumpa Pekan Tapah , Tapah Road then nampak jer signboard Cameron Highland.. yihaaaaaa dah kat kaki ni .. tapi berejam lagi nak sampai ko.. jalan nya masyaAllah ...tak caya? tgk ni...
Hujan renyai renyai ~berkabus

Jalan macam ular kene palu

Selisih jer Bas or Lorry pejam mata aku

Riglet~24 KM, Tanah Rata~39K,Brinchang~44KM.. bila nak sampai ni..

Berhenti snap gambar kat Lata Iskandar Jap.. comel

Lata Iskandar

Parking kat Lata Iskandar Limited pulak

Comel tu .. tapi sayang tak gi dekat sebab nak cepat .takut hujan lebat

Jalan tak der reserved langsung kat tepi
ha ni baru separuh .. jap nak letak lagi gambar ni ha.. masa ni aku tak drive boleh lagi ambik gambar kan.. heheh
Gelap gugup kata org TRG 


My lovely mum at Cameron Valley

Excited tu belakang ladang tea

OPss biasalah my mum yg take habis dinding2 dia ambik


hujan renyai renyai tak cantik

kelainan ad di gambar ni hehehe ~Ladang Tea


   
Yang ni plak kesukaan ku n my mum ler... lepas hajat dia kat sana walaupun kejap.. tapi lain kali kalau org ajak nak gi lagi
Ni se poko RM 40.. huhu Kg ku free jer depan umah.. kene balik Kg kutip n jual ni

Comel nyer.. tak der org bg beli sendiri lah

kekwa

Gadis BUnga



photographer sendiri


Cactus



My mum suka yg ni

Tgk jgn tak tgk

Chillies

Ayu n Roses

Bunga Bungi

Seriusnya

ME and Cactus

Cactus again

Lawa kan

Oren tu

Best wooo Strawberry

Sayur-Sayuran

Periuk Kera......namanya    

No comments:

Post a Comment