Thursday 5 August 2010

Perjalanan Seorang Mahasiswi

Aku continue SPM aku but my result sangat mengecewakan....aku ingat aku dah tak further study .. sedih aku ..tapi entah cam mana aku terpanggil untuk further kat TATI, Kemaman, Terengganu pada tahun 1997. 
Aku adalah batch yang ke 4 menerokai Institute itu dan di tawarkan course Diploma in Automation Tool n Die Design selama 3 tahun. All subjek in English.. aduh menangis aku hari hari .. tapi Alhamdullillah aku dapat kawan yg baik dan lecturer yg THE BEST.. thanks to Madam Sharifah Aflinda n Miss Sara ( Now is Madam Sara yg kini menjadi best friend forever) yg byk membantu aku ..kalau tak faham English mcm mana nak belajar totally in English

 Sewaktu di TATI ( yg kini di panggil TATiUC), byk dugaan yg aku tempuhi kerana ini lah bermulanya zaman remajaku..halangan, rintangan, kawan,sahabat, musuh semua ada di sini..Aku bangga sebab ramai juga yg memberi perhatian kepada ku kalau yg nak jadikan aku musuh tu peduli apa aku kan .. yg penting aku bahagia..Aku mempunya sebuah keluarga angkat yg aku kenali isterinya sewaktu bulan puasa..kami sering berterawih sebelah menyebelah .. sebulan bersolat bersama akhirnya aku menjadi sebahagian daripada keluarganya hingga kini..bukan ku pinta tapi itulah ketentuan dari Allah S.W.T..aku di ciptakan untuk bertemu dengan nya.. sepasang suami isteri yg belum di kurniakan anak.. selepas hari raya aku di cari untuk di perkenal kepada suaminya..seorang yg berpengaruh di tempat itu dan  membuatkan aku takut untuk bertembung dengannya..3 bulan aku melarikan diri akhirnya aku akur pada ketentuan tuhan.. aku ke satu Majlis di rumahnya ..aku diperkenalkan dan sejak itu aku mulai rapat dengan keluarga ini..aku amat senang sekali ..kasih sayang yg di berikan terasa bagai aku seorang puteri.. cawan sebiji tak boleh basuh..sayang nya papa pada aku.. sayang mami tiada terhingga...
Bermacam tohmahan aku dapat dari pihak yang tak bermoral.. mengata mcm mcm .. aku spylah ..itulah inilah .. hari hari aku menangis jumpa mami.. mami kata org selalu dengki dengan apa yg kita ada.. pedulikan mereka..
Kasih sayang kami tak terputus walaupun aku telah grade dengan jayanya pada Aug 2000..selain dari ibuku dan keluarga ku papa n mami adalah org paling gembira.. semasa aku di TATi.. papa sgt ambik berat tentang pelajaranku .. paling aku takut subjek English sebab Madam Sharifah selalu report pada papa tentang resultku.. huhuhu
Hubungan kami tetap terjalin bukan hanya dengan mereka tapi seluruh keluarga papa n mami.. alhamdullilah .
.Aku amat beruntung menjadi princess to Wan Abdul Ghani dan Wan Junaidah yg sgt menyayangi aku dari dulu hingga kini...


Ini mami ( Wan Junaidah) and my lovely Lecturer ( Madam Sharifah Aflinda)

No comments:

Post a Comment